Politisk sekreterare till Landstingsgruppen sökes. | Sverigedemokraterna i Dalarna

Politisk sekreterare till Landstingsgruppen sökes.

Vi söker ett stöd åt vår landstingsgrupp i Falun.

Arbetet växlar mellan långsiktiga och dagsaktuella frågor i en tidvis intensiv och krävande arbetssituation.

Arbetsuppgifter – Föra dialog med tjänstemän, invånare, förtroendevalda och ideell sektor. – Analysera beslutsunderlag, söka information och ta fram förslag till skrivelser och beslut. – Ansvara för omvärldsbevakning, digital kommunikation och mediekontakt. – Skriva protokoll och noteringar. – Närvara vid möten.

Vi söker dig som är analytisk och initiativrik, uttrycker dig väl i skrift och kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Du är nyfiken, vill lära och tar ansvar för att arbetet bli gjort.

Vi tror att du tycker om att sätta mål, är uthållig och hanterar problem som utmaningar, inte som hinder. Du är också allmänpolitiskt kunnig, har god kännedom om SD och delar våra värderingar.

Tjänsten är 40% (ca 2 dagar/vecka) och tillträds omgående. Ansökan och frågor skickas till jenny.nordahl@sd.se Enligt lag (1983:565) finns rätt till ledighet från annan anställning för arbete som politisk sekreterare.